De 10 lekkerste koolhydraatarme soepen

Diëtist PowerSlim
18 januari 2021

Wat is er nu lekkerder dan een kom warme soep in de wintermaanden? Niet alleen gezond en boordevol groenten maar als je een flinke pan maakt je hebt ook meteen een paar porties die je in de koelkast of vriezer kunt bewaren. Handig voor wanneer je geen tijd of zin hebt om te koken!

Wat eet je bij de soep?

Soep zelf bestaat over het algemeen alleen uit groenten en is dan ook geen vullende maaltijd. Je kunt er daardoor voor kiezen om eiwitten aan je soep toe te voegen zodat de soep een maaltijdsoep wordt. Je kunt natuurlijk ook iets bij je soep eten, bijvoorbeeld een broodje of een ander lekker PowerSlim product.

Zo maak van je soep een maaltijdsoep

Voeg eiwitten toe aan de soep:

  • PowerSlim fusilli

  • PowerSlim noodles

  • 120-150 gram gerookte kipfilet reepjes

  • 150-200 gram gerookte zalm blokjes, of bijvoorbeeld garnalen of coquilles

Serveer een side dish bij de soep:

  • PowerSlim meerzaden bolletje met rauwe ham, roomkaas en rucola.

  • Geroosterd brood met een beetje kruidenroomkaas, bijvoorbeeld sesam lijnzaadbrood of het witbrood van PowerSlim. Ook lekker om het even aan te bakken in een pan met olijfolie, zout en Italiaanse kruiden.

  • Toastjes van PowerSlim, bijvoorbeeld met een beetje geitenkaas of roomkaas light.

  • De grissini oregano, lekkere soepstengeltjes van PowerSlim.

  • Een quesadilla van een PowerSlim wrap met 20+ smeerkaas, rode ui en eventueel sambal, een paar plakjes tomaat of een plakje ham.

  • Een lekkere PowerSlim pannenkoek.

  • Maak een lekker kaas-uienbroodje door een opengesneden broodje of een boterham te beleggen met geraspte kaas en wat uienringen. Even de oven in en klaar!

10 Koolhydraatarme soepen op een rijtje

Heldere prei-uiensoep

Fase 1

Een lekker soepje van prei- en uienringen met een broodje rauwe ham ernaast. Ideaal voor wanneer je geen zin hebt om uitgebreid te koken!

 

Champignonsoep met verse tijm

Fase 1

Met deze combinatie van kastanjechampignons, kookroom en verse tijm zet je een heerlijke soep op tafel. Zeker weten dat de rest van het gezin ook mee zal smullen!

Champignonsoep

 

Bloemkoolsoep met kurkuma

Fase 1

Van bloemkool kun je een lekker romige soep maken. Je geeft de bloemkoolsoep een twist door kurkuma toe te voegen.

 

Romige pompoensoep

Fase 2c

Romig én pittig. Deze pompoensoep is lekker tijdens de koude wintermaanden. Toegestaan vanaf fase 2c.

Pompoensoep

 

Tomatensoep

Fase 1

Een all-time-favorite: tomatensoep! Ook lekker met gehaktballetjes of de fusilli van PowerSlim.

 

Courgettesoep

Fase 1

Een favoriet soepje van menig PowerSlimmer: courgettesoep. Deze bevat slechts drie ingrediënten!

Couregttesoep

 

Heldere groentesoep

Fase 1

Heb je liever een vullende maaltijdsoep? Probeer dan eens deze groentesoep met champignons, lente-ui en de noodles van PowerSlim.

Groentesoep

 

Italiaanse paprikasoep

Fase 2a

Heb je een paprika over? Maak er een lekkere soep van met wat ui, knoflook en bouillon zet je in een handomdraai een lekker soepje op tafel!

 

Romige preisoep

Fase 1

Heb je wel eens geprobeerd om een lekkere soep te maken van prei? Het proberen waard!  

 

Ouderwetse kippensoep

Fase 1

Een kom ouderwetse kippensoep is niet alleen lekker maar ook nog eens goed voor je weerstand!

Kippensoep

 

Spruitencrèmesoep

Fase 1

Heb je nog wat spruitjes over? Maak er eens een lekkere soep van! Voeg bijvoorbeeld gerookte kipfiletreepjes toe om er een volwaardige maaltijd van te maken.

Spruitencremesoep

Ervaringen van PowerSlimmers
PowerSlimmer in the picture
Kitty Appelman, 52 jaar uit Best "Ik wilde nog één poging wagen. Voor mezelf*"

Ik heb door de jaren heen van alles en nog wat geprobeerd om weer lekker in mijn vel te zitten, met wisselend succes. Ik wilde nog één poging wagen.

Lees meer * Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Sandra Stoffelen, 40 jaar uit Prinsenbeek "Als het even minder gaat, motiveert mijn coach me weer*"

De wekelijks gesprekken vind ik juist erg prettig. Als het even iets minder gaat, heeft mijn coach verschillende tips en weet ze je weer te motiveren!

Lees meer * Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer