Your company account is blocked and you cannot place orders. If you have questions, please contact your company administrator.

Je hoort ze steeds vaker voorbij komen de laatste tijd, de termen koolhydraatarm eten en koolhydraatarm dieet. Is dit daadwerkelijk zo succesvol en doeltreffend? Of klinkt het misschien te mooi om waar te zijn? Is het de zoveelste hype of is dit hét geheim naar het succesvol behalen van jouw gestelde doelen?

Uniek programma

PowerSlim heeft haar eigen, unieke programma opgesteld voor jou. Hierbij is gebruik gemaakt van een verlaagd gehalte aan koolhydraten. Wij als PowerSlim onderschrijven het succes en de doeltreffendheid van een gezond eetpatroon met een verlaagd gehalte aan koolhydraten. Wij weten dat jij jezelf een mooi doel gesteld hebt. Jij wilt je voedingspatroon structureel aanpassen omdat je ongezond en onregelmatig eet en daardoor ontevreden bent als je in de spiegel kijkt. Het roer moet om. Wij vinden het belangrijk dat jij de rest van je leven kunt genieten van jouw behaalde resultaat. Dat het als het ware een way of life wordt. Je leest hieronder hoe wij dit samen met jou gaan realiseren.

Een team van betrokken en deskundige dietisten heeft voor Powerslim een uitgebalanceerd programma ontwikkeld wat bijdraagt aan een gezond eetpatroon. Je gaat hierbij niet minder eten, maar anders eten. Powerslim maakt hierbij gebruik van een laag gehalte aan koolhydraten en een verhoogde eiwit inname. De coaches van PowerSlim geven aan dat zij, tijdens de begeleidings afspraken met hun cliënten, keer op keer blije gezichten zien. Er wordt regelmatig een trotse high five gegeven. Een goed teken waar we erg trots op zijn! Daar doen we het samen voor!

Wat is het geheim van onze heerlijke maaltijden?

De heerlijke en gezonde maaltijden van PowerSlim bevatten zoals aangegeven een verlaagd gehalte koolhydraten. Het verhoogde gehalte aan eiwitten in de maaltijden zorgt ervoor dat je je krachtig blijft voelen. De maaltijden zijn aangevuld met mineralen en vitaminen, waardoor je alle belangrijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Bij dit voedingspatroon zit het geheim dus onder andere in het verlaagde gehalte koolhydraten. Jouw nieuwe voedingspatroon houdt in dat je vooral eiwitten en vetten eet en dat je de koolhydraten links laat liggen. Producten zoals brood, aardappelen, pasta maar ook snoep en vruchtensap worden zoveel mogelijk vermeden.

Helemaal zonder koolhydraten eten is niet mogelijk, koolhydraten zoveel mogelijk uitbannen wel. Wij helpen je daarbij. Allereerst geven we je inzicht welk effect koolhydraten op je lichaam hebben:

Koolhydraten: brandstof voor je lichaam

Koolhydraten zijn de eerste brandstof voor je lichaam. Ze zorgen er helaas ook voor dat wanneer je ze teveel binnenkrijgt, je steeds minder positief voor de spiegel staat. Door gezonde maaltijden te eten, met een verlaagd gehalte aan koolhydraten, ontwikkel je een uitgebalanceerd eetpatroon. Je lichaam komt als het ware in ketose als je minder koolhydraten eet. Dit houdt in dat jouw lijf langzaam overgaat op het aanspreken van reserves. De reserves die ervoor zorgen dat jij momenteel nog niet in jouw favoriete spijkerbroek past. Een positieve ontwikkeling dus. Je blijft gewoon gezond en regelmatig eten en jouw lijf begint jouw oude vertrouwde vormen aan te nemen. Het PowerSlim programma met een verlaagd gehalte aan koolhydraten zorgt er daarnaast voor dat jouw behaalde resultaat langdurig in balans blijft. Dit komt omdat het verhoogde gehalte aan eiwitten ervoor zorgt dat je krachtig blijft, wat het behoud van jouw doel in stand houdt.

Verschillende soorten koolhydraten

Koolhydraten kunnen ingedeeld worden in twee vormen, namelijk enkelvoudige en meervoudige koolhydraten. Ook wel bekend als ‘slechte en goede’ of ‘snelle en langzame’ koolhydraten.

Enkelvoudige koolhydraten

Enkelvoudige koolhydraten zijn losse suikermoleculen. Pure suiker (glucose), is de brandstof waarop je lichaamscellen in normale toestand functioneren. Enkelvoudige koolhydraten zijn al klaar om gebruikt te worden door je lichaam.
Ze worden snel aan je bloed afgegeven omdat ze niet eerst verteerd hoeven te worden tot kleinere deeltjes. Dit zorgt voor een snelle stijging van je bloedsuikerspiegel en dat is niet gezond. Vandaar de benamingen ‘snelle’ en ‘slechte’ koolhydraten. Snelle koolhydraten zijn de dikmakers. Deze koolhydraten vind je in alles waar suiker in zit. Fruit is een uitzondering. Ondanks dat hier suiker in zit heeft fruit ook vele gezonde eigenschappen vanwege de vitamines, mineralen en vezels die het bevat.

Meervoudige koolhydraten

Meervoudige koolhydraten zijn de koolhydraten uit rijst, brood en andere graan- en zetmeelproducten. Ze bestaan uit een keten van suikers die in je lichaam eerst verteerd moet worden tot losse suikermoleculen. Je lichaam moet hiervoor werken en de koolhydraten worden daardoor geleidelijk aan je bloed afgegeven. Vandaar de benaming ‘langzame’ of ‘goede’ koolhydraten. Het is gezonder voor je als dit geleidelijk gebeurt.
Dan is er ook nog onderscheid in de kwaliteit van meervoudige koolhydraatbronnen. Kies altijd volkorenproducten en zilvervlies- of basmati rijst. Witbrood en witte pasta kun je ondanks dat het meervoudige koolhydraten zijn, geen goede koolhydraten noemen. Ze leveren wel brandstof maar amper voedingsstoffen. Dit noemen we ook wel ‘lege koolhydraten’. Als je gezond wilt eten en op je gewicht wilt letten dan kun je laatstgenoemde beter laten staan.

Waarom een voedingspatroon met een laag gehalte koolhydraten het beste werkt

Minder calorieën

Niet minder eten, maar wel minder calorieën binnenkrijgen: klinkt goed toch? Wanneer je voor een bewust voedingspatroon kiest met een verlaagd gehalte aan koolhydraten is dit mogelijk! Voedsel levert niet alleen energie, het verteren ervan kost ook energie. Dit noemen we het thermogenetisch effect van voeding. Hoeveel energie er verloren gaat door het thermogenetisch effect is afhankelijk van de soort voeding. Het thermogenetisch effect van koolhydraten is 7%, van vetten 12% en van eiwitten maar liefst 30%. Van iedere 100 kcal die je aan eiwitten eet, blijven dus slechts 70 kcal over, terwijl van iedere 100 kcal aan koolhydraten wel 93 kcal overblijven.

Minder honger

Het eten van koolhydraten heeft een effect op de bloedsuikerspiegel. Snelle koolhydraten zoals in suiker, snoep, frisdrank en witbrood hebben een groter effect op de bloedsuikerspiegel dan langzame koolhydraten zoals in volkorenproducten. Na het stijgen van de bloedsuikerspiegel maakt de alvleesklier het hormoon insuline aan. Dit zorgt ervoor dat de suikers uit het bloed naar de cellen vervoerd kunnen worden. De bloedsuikerspiegel daalt dus weer. Dit wordt vaak ervaren als een dip en er ontstaat opnieuw honger of lekkere trek. Als je bewust je maaltijden bereidt, met een verlaagd gehalte aan koolhydraten, blijft je bloedsuikerspiegel veel stabieler. Hierdoor ervaar je weinig tot geen honger en voorkom je de beruchte ‘zin om te snaaien’ momenten. Minder honger betekent minder eten en een blij figuur!

Weer lekker in vorm

Koolhydraten zijn de eerste energiebron voor het lichaam. Zolang je een verhoogd gehalte aan koolhydraten blijft eten zal jouw lichaam de zones waar je minder blij mee bent niet aanspreken. Door bewust te kiezen voor een voedingspatroon met een verlaagd gehalte aan koolhydraten wordt je lichaam gedwongen om deze probleemzones aan te spreken om zo aan de benodigde energie te komen. Het is wel belangrijk om tegelijkertijd voldoende eiwitten binnen te krijgen, anders gaat je lichaam ook spiereiwitten afbreken. En deze zijn nou juist zo belangrijk om een goede stofwisseling te behouden.

Waar zitten koolhydraten in

Koolhydraten komen in veel levensmiddelen voor. Als je ze wilt beperken dan kun je het beste alle producten die suiker bevatten zoveel mogelijk vermijden. Denk hierbij niet alleen aan snoep, koek en frisdrank maar ook aan kant-en-klare sauzen en maaltijden. Verder laat je ook brood, aardappelen, pasta en peulvruchten zoveel mogelijk achterwege in je menu. Het weglaten van zoveel producten uit je menu kan best nog weleens lastig zijn. PowerSlim heeft daarom een groot assortiment aan lekkere producten met een verlaagd gehalte koolhydraten ontwikkeld. Hiermee vervang je moeiteloos je favoriete zoete snacks, brood en pasta. Makkelijk, gezond én lekker: wat wil je nog meer?

PowerSlim: weer in vorm dankzij een bewust en lekker voedingsprogramma

PowerSlim is ontwikkeld door deskundige diëtisten. Jarenlange research en ervaring komen in het programma bijeen. Het behandelplan is niet alleen gericht op het snel bereiken van jouw doelen, maar juist ook op het behouden van een gezond gewicht op de lange termijn. Het programma werkt in fasen. Je volgt het onder persoonlijke begeleiding van een deskundige en betrokken PowerSlim voedingscoach. PowerSlim biedt allerlei tips, een koolhydraatarm weekmenu, lekkere koolhydraatarme producten en verrassende recepten. Je kunt heerlijk eten en blijft toch lekker in vorm: dat noemen wij eten met plezier!

Ervaringen van PowerSlimmers
Mariska Gaasbeek, 26 jaar uit Kampen "Ik stapte altijd met een lach op mijn gezicht weer naar buiten!*"

Iedere week hielp mijn coach me verder en motiveerde ze me om door te zetten.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Petra Kapitein, 51 jaar uit Zevenbergen "Nooit gedacht dat dit me ging lukken!*"

Totdat mijn coach een foto van me nam en deze mij liet zien realiseerde ik me hoe goed ik er uit zag. Mijn coaches leerden mij om trots te zijn op mezelf.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer