Marloes Janssen, 43 Jaar uit Rosmalen

"Het eetdagboekje van Marloes Janssen"

‘’Ik dacht dat ik nooit meer een gebakje of frietje kon eten, maar nu ik op gewicht ben, blijkt dat prima te kunnen.’’

Ik vind het erg leuk om mijn ervaringsverhaal te vertellen want ik ben zeer positief verrast door PowerSlim. Het leuke is dat ik gelijk al een goed gevoel had bij PowerSlim toen ik er op internet over las en zag wat je bijvoorbeeld op een dag mag eten. Daarom deel ik ook graag mijn eetdagboekje met jullie!

Waarom ik wilde PowerSlimmen

De reden dat ik wilde gaan PowerSlimmen is eigenlijk heel simpel. Ik zat niet goed in m’n vel en mijn spiegelbeeld stond me niet aan. Ik had weinig energie en besloot het roer om te gooien. Door mijn eetstoornisverleden wist ik dat ik goede begeleiding nodig had. Daarom ben ik op zoek gegaan naar de dichtstbijzijnde PowerSlim coach, dat was Eveline. Zij is naast diëtist ook psycholoog en ook dat sprak me heel erg aan.

Wat ik fijn vond aan het PowerSlimmen 

Ik heb veel behoefte aan duidelijkheid en structuur en vond het dan ook erg makkelijk dat alle PowerSlim producten verpakt zijn per eetmoment, zodat je zelf niet hoeft te af te wegen. Ook de variëteit aan producten sprak me aan.

Ook de coaching van Eveline heeft me ook enorm geholpen! Ik heb thuis geen weegschaal dus het weegmoment is altijd spannend maar Eveline wist me altijd op m’n gemak te stellen. Bij vragen kon ik altijd bij haar terecht en ik kijk ook steeds uit naar het wekelijkse gesprek met Eveline. Dat we nu één keer per 2 weken hebben in plaats van iedere week. Ook bespraken we eventuele bijzonderheden die er op de planning stonden. Als ik uiteten ging, bekeken we vooraf samen de menukaart. Zo kon ik samen met Eveline vooraf al doornemen wat gezonde keuzes zouden zijn.

Mijn moeilijke momenten

Het enige moment dat ik enigszins lastig vond, was de start. Er komt best veel op je af, allerlei informatie en veranderingen. Maar gelukkig zat er een weekmenu bij het starterspakket en had ik het programma na een week helemaal onder de knie. Ook mocht ik Eveline altijd appen als ik twijfelde of ik het wel goed deed.

Ook lastig vond ik de 2 liter water die je per dag moet drinken, omdat ik ervoor nooit water dronk. Maar ik heb dat meteen vanaf dag 1 wel gedaan en op een gegeven moment krijg je daar ook een ritme in.

Daarnaast zijn we op vakantie geweest en heb ik gewoon mijn PowerSlim producten meegenomen. We hebben ook een paar keer zelf gekookt. Bijvoorbeeld een maaltijdsalade met gerookte zalm en als ontbijt PowerSlim brood met gebakken eieren en uiteraard ging de PowerSlim chocoladepasta gewoon mee!

Zo zag mijn eetpatroon eruit tijdens het PowerSlim programma

Omdat ik erg van de structuur ben, had ik al snel mijn favoriete producten gevonden en een ritme wat voor mij werkte.

  • Ontbijt: ’s Morgens at ik vaak magere kwark met 1 zakje PowerSlim muesli pure chocolade kokos

  • Lunch: Als lunch koos ik vaak voor twee sneetjes PowerSlim witbrood, bijvoorbeeld 1 boterham met een gekookt ei (in het weekend vaak een gebakken ei) en 1 boterham met PowerSlim chocoladepasta.

  • Tussendoor: PowerSlim reep crispy karamel

  • Diner: Als avondeten eet ik graag een maaltijdsalade met bijvoorbeeld gerookte zalm of gebakken kippendijen met sla, gebakken ui en paprika en de PowerSlim honing-mosterddressing. Soms ook met een gekookt ei erdoor heen.

  • Tussendoor: Mijn favoriete avondsnack was vaak de PowerSlim melkchocolade chunk of een zakje PowerSlim BBQ chips.

Gedurende de dag dronk ik koffie, water en af en toe cola light.

Maaltijdsalade

Vis met groenten

Zo blijf ik in balans

Inmiddels heb ik mijn doel weten te behalen. Ik voel me nu zoveel beter! Ik heb een positief zelfbeeld, zit veel beter in mijn vel en krijg veel complimentjes van anderen. Dit betekent natuurlijk dat ik mijn doel ook graag wil behouden. Dit vind ik een veel grotere uitdaging.

Ik dacht in het begin serieus dat ik nooit meer friet of een gebakje zou mogen eten, maar nu kom ik er gaandeweg achter dat als je in de regel gezond leeft er soms best ruimte is voor chips, ijs, frietjes, gebak of een toetje.

Het is van belang dat je het eten van koolhydraten in de stabilisatiefase langzaam weer opbouwt.

Een echte eyeopener was voor mij dat je juist regelmatig moet eten en dat je anders leert eten. Ook tijdens het avondeten laten we vooral doordeweeks de koolhydraten (aardappelen, rijst en pasta) achterwege.

Voorheen dronk ik alleen cappuccino en tijdens het afvallen heb ik me aangeleerd om mijn koffie zwart te drinken en sindsdien heb ik geen cappuccino meer gedronken. Ik kan nu echt genieten van een kopje koffie! Ook houd ik het drinken van 1,5 – 2 liter water per dag er in.

Tijdens mijn PowerSlim traject ging ik wel regelmatig wandelen en ik ben erachter gekomen dat dit genoeg is en je echt geen fanatieke sporter hoeft te worden om gezond te leven.

Mijn favoriete recepten

Ik heb tijdens het programma erg lekker gegeten. Dit zijn een aantal van mijn favoriete recepten:

  • Mijn man maakt regelmatig nasi van bloemkoolrijst, boerensoepgroenten, kippendijen en kastanjechampignons. Dat bakt hij allemaal in een wok met wat Oosterse kipkruiden. (Tip: eerst de kastanjechampignons apart bakken en het vocht uit laten lekken). Daarbij bakt hij dan ook nog een eitje om het af te maken. Dit smaakt mede door die kipkruiden echt naar nasi. Super lekker!

  • Ook de PowerSlim pannenkoek heeft mijn man regelmatig voor me klaar gemaakt. Hij bakte daar als beleg dan ui bij en schouderham.

  • En uiteraard de befaamde maaltijdsalades in allerlei soorten en maten. In zomer was gerookte zalm voor ons favoriet (ook op vakantie gemakkelijk te maken) en tegenwoordig eten we heel vaak een ‘warme’ maaltijdsalade waarbij alleen de sla koud is en de rest gebakken. Dit eten we heel vaak met kippendijen, ui, paprika en soms een gekookt ei met wat mayonaise.

Als je eenmaal de eerste week door bent, heb je het moeilijkste deel (naar mijn idee) gehad en weet je wat je ongeveer kan eten. En vrij snel weet je ook wel wat jouw favoriete producten zijn. Kortom, je moet even je draai vinden maar dan gaat het je helemaal lukken. Zet hem op!

Maaltijdsalade 2

Pannenkoek met champignons

Wokgerecht

Eveline
Coach van Marloes

Zoek een PowerSlim coach bij jou in de buurt

Start nu met PowerSlim en word zelf ook een succesverhaal

Zoek een coach

Lees hier meer ervaringen
Carole van Herk, 36 jaar uit Vlaardingen "Door mijn succes ben ik zelf ook coach geworden!*"

Het coachen van mensen naar een gezond en gelukkig leven geeft mij zoveel voldoening! Ik weet als geen ander hoe lastig het soms kan zijn.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Marloes Janssen, 43 jaar "Het eetdagboekje van Marloes Janssen"

Marloes heeft het PowerSlim programma gevolgd en deelt graag haar ervaring, geeft inspiratie voor een eetdagboekje en deelt haar favoriete koolhydraatarme recepten.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
* Dit resultaat is persoonsgebonden en niet generaliseerbaar, vanwege wetgeving worden er geen voor-foto’s getoond en zijn claims die de mate van gewichtsverlies bevatten verwijderd, meer informatie in de disclaimer