Helma de Vries , 30 Jaar uit Leerdam

"Het eetdagboekje van Helma de Vries"

Sinds mei 2019 ben ik aan het PowerSlimmen. Inmiddels al een aardige ervaringsdeskundige dus. Toen mijn coach me vroeg mee te doen aan de nieuwe rubriek ‘Het eetdagboekje van …‘, dacht ik: daar gaat mijn volgende blog over!

Reden van starten met PowerSlim

Ik heb menig dieet al eerder geprobeerd maar vaak hield ik het niet lang vol. In het voorjaar van 2019 was ik er zo klaar mee, met name om mezelf terug te zien op foto’s, dat ik de knop heb omgezet en ergens voor de volle 100% voor wilde gaan.

De keuze viel al snel op PowerSlim. Ik zag dat diverse collega’s van mij wél hun doel wisten te behalen met PowerSlim. Ook het programma en de producten van PowerSlim spraken me aan. 6 Eetmomenten op een dag, dat vind ik heel fijn! Dit was vaak anders bij andere diëten. En ook de wekelijkse begeleiding vind ik fijn, waardoor ik besloot te starten met PowerSlim.

Mijn ervaring

De eerste weken heb ik de weekmenu’s volledig gevolgd. Na een tijdje wist ik wat ik wel en niet kan eten en wat ik lekker vind en stelde ik zelf mijn weekmenu samen. Omdat PowerSlim een uitgebreid assortiment heeft was er genoeg variatie mogelijk.

Elke maandag heb ik mijn weegmoment bij mijn coach en die dag maak ik mijn planning voor de komende week. Ik vul dan voor iedere dag een apart bakje met de producten voor die dag. Zo kan ik elke ochtend een bakje kan pakken en heb ik alles bij de hand voor de rest van de dag.

Samen met mijn vriend bedenk ik wat we ’s avonds willen eten en vaak doet hij de boodschappen en kookt, hoe fijn! Hij doet niet aan PowerSlim, maar eet ’s avonds niet anders dan ik eet. Hij vind de recepten, net als ik, verrassend lekker. Als ik bij het avondeten een product van PowerSlim neem, dan neemt hij een alternatief, bijvoorbeeld gewone rijst of aardappels. Het is dus prima te combineren als je met anderen woont!

Eetdagboekje

Ik heb 6 eetmomenten per dag. De avond voordat ik moet werken zet ik de producten vast klaar en zorg ik dat mijn groenten voor de lunch klaar staan. Dit is soms een salade of een soepje maar vaak ook gewoon wat losse rauwkost, zoals komkommer, tomaatjes en radijsjes.

Dit is hoe mijn dag er ongeveer uit ziet:

  • Ontbijt: ‘s ochtends neem ik eigenlijk altijd een bakje kwark met de pure chocolade kokos muesli van PowerSlim.
  • Tussendoortje: in de ochtend neem ik vaak een reep. Lekker makkelijk tijdens het werk! Daarnaast zijn ze ook allemaal lekker, dus die wissel ik af.
  • Lunch: de toast is mijn favoriet maar ook het PowerSlim croissantje vind ik heerlijk. Ik neem hier vaak een gekookt eitje bij en verder is mijn beleg wisselend. Het zoete broodbeleg van PowerSlim vind ik ook heerlijk!
  • Tussendoortje: mijn favoriete snack in de middag is de ready to go chocolade drank, de melkchocolade chunk reep of de wafels.
  • Avondeten: voor het avondeten kies ik meestal voor groenten met vis of vlees, een goed vullende soep of maaltijdsalade. De wrap of lasagne van PowerSlim staat ook regelmatig op het menu.
  • Tussendoor: In de avond kies ik altijd voor een hartige snack, waarbij de sweet paprika chips, kaaskoekjes en cream onion snack favoriet zijn.

Favoriete recepten

  • Wat ik heerlijk vind is een salade met gemarineerde kip of biefstukpuntjes, met als basis sla. Verder meng ik het met van alles bij wat ik op dat moment lekker vind: komkommer, tomaatjes, rode ui, augurk, zilveruitjes of bijvoorbeeld paprika. Als dressing doe ik wat mosterd, azijn en olie door elkaar, super combinatie!
  • Zalm met smeerkaas en daaroverheen lente-uitjes en bieslook uit de oven. Nooit gedacht dat ik dit zo lekker zou vinden, maar het is 1 van mijn favoriete recepten geworden.
  • De pizzatosti van een PowerSlim recept is heerlijk als lunch. Ik ben dol op geitenkaas en champignons. Als de ongezonde pizza even niet kan, is dit een zeer goed alternatief.

Tips voor (nog geen) PowerSlimmers

Als je twijfelt of PowerSlim wel werkt, kan ik alleen zeggen: zeker weten! Juist door de diversiteit en de vele eetmomenten is het goed vol te houden. Een afspraak bij een PowerSlim coach is vrijblijvend, dus mijn tip is: GAAN. De wekelijkse begeleiding is heel fijn en een goede stok achter de deur. Ik had het veel eerder moeten doen!

Wat mij ook heel erg heeft geholpen is het maken van een moodboard. Hierop heb ik wat motivatie teksten gehangen en houd ik mijn vooruitgang bij. Hij hangt in mijn keuken, dus elke keer als ik in de verleiding kom, zorgt dit bord ervoor dat ik echt even twee keer nadenk voor ik zwicht.

Wil jij meer lezen over het Helma’s PowerSlim avontuur? Lees dan ook haar andere blogs op de website van haar PowerSlim coach.

Wil jij ook graag je eetdagboekje met ons delen?Stuur een mailtje naar info@powerslim.nl met jouw eetdagboekje, favoriete recepten, tips, etc. om zo andere PowerSlimmers te inspireren.

Willy
Coach van Helma

Zoek een PowerSlim coach bij jou in de buurt

Start nu met PowerSlim en word zelf ook een succesverhaal

Zoek een coach

Lees hier meer ervaringen
Bridget Maasland, 45 jaar uit Amsterdam "Bridget Maasland: “Met PowerSlim behaalde ik eindelijk mijn doel”*"

Mijn coach heeft me geleerd waar ik het beste op kan letten. Ik let nu veel meer op de voedingswaarden van producten en ben me er bewuster van waar koolhydraten in zitten.

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
Helma de Vries , 30 jaar uit Leerdam "Het eetdagboekje van Helma de Vries"

Het eetdagboekje van Helma de Vries | Afvallen samen met je coach

Lees meer
* Dit resultaat is persoonsgebonden, meer informatie in de disclaimer
* Dit resultaat is persoonsgebonden en niet generaliseerbaar, vanwege wetgeving worden er geen voor-foto’s getoond en zijn claims die de mate van gewichtsverlies bevatten verwijderd, meer informatie in de disclaimer