Is jouw leven te druk voor gezond eten?

We hebben allemaal een hectisch en jachtig leven. We combineren werk met een gezin, een sociaal leven en hobby’s. Daarnaast scrollen we geregeld over de sociale media en proberen we wat me-time in te plannen. Klinkt dit bekend in de oren? Voor mij in elk geval wel!

Waar het hart van vol is, loopt de mond van over…. Dat klopt hier ook! Ik schrijf het liefst over wat mij bezig houdt. En dat is momenteel een verbouwing en verhuizing in combinatie met een gezin en werk. Je raadt het al…gezond eten schiet er op het moment vaak bij in!

Met deze tips boek jij succes, want het kan ook echt anders! Dat heb ik net 2 maanden lang bewezen!

  • ‘Plannen!!’
    Allereerst is ‘plannen’ het sleutelwoord. Plan niet alleen het werk in, maar ook het eten.
  • ‘Voorbereiding’
    Net zoals bij de werkzaamheden in je huis, is een goede voorbereiding het halve werk.
    Bereid je voor en maak vooraf extra grote porties klaar.
    Schep je bord op vóór je aan tafel gaat meteen en vries de portie voor later meteen in!
    Als je dan na een lange dag hard werken thuis komt, heb je erg snel gezond eten op tafel staan!
  • ‘Gezonde snacks’
    De verleiding om tijdens het klussen gauw even een snack in je mond te stoppen is groot.
    Je kan net zo goed een banaan nemen, of een mandarijn geschild op een bordje leggen vlak bij jou. Dan eet je gezond! En het duurt net zo lang. (of beter zo kort)
  • ‘Maak jezelf niks wijs!’
    Laat je niet verleiden tot het ‘ik heb toch hard gewerkt’-gevoel. Je hebt dan de neiging om veel meer te eten of meer te snoepen. Je hebt vast ook heel hard gewerkt, maar de calorieën die je daarmee verbrand hebt haal je wel heel snel in met een zoete snack of vette maaltijd.
    Heb je echt trek in zoet, kies dan een eiwitrijke PowerSlim reep. Meteen ook de nodige eiwitten voor je spiermassa die flink aan het werk gezet wordt bij een renovatieproject!
  • ‘Fastfood troef’
    Ik begrijp het best, na een lange dag wil je niet gaan koken. Kies je dan toch voor de kebab zaak… Kies dan verstandig.
    Zo kun je ook kip met groenten (en een sausje) kiezen, laat het brood of de frieten achterwege. Is de friettent ‘the-place-to-be’ vanavond, kies dan voor een salade en 1 stuk vlees.
  • ‘Verse groenten 4 dagen lang houdbaar’
    Je wil niet veel tijd investeren in je voeding, maar ook niet schrikken van 10 kg extra op de weegschaal aan het einde van jouw hectische periode?!
    Maak op 1 dag per week héél even tijd om lunch-slaatjes voor te bereiden!
    Neem een lege jampot of een goed afsluitbare glazen pot.
    Onderaan mag er wat dressing op de bodem. Dan voeg je de harde groenten toe. (paprika bv) Zo voeg je telkens groenten toe, waarbij de zachtste groenten bovenaan dienen te liggen.
    Sluit goed af en plaats deze in je koelkast. Ze blijven echt 4 dagen lekker knapperig en fris! Elke dag haal je er eentje uit, een plakje kip er bij en klaar ….

Wie zich dus afvraagt hoe ik deze periode afgesloten heb zonder extra kilootjes en met een strakker lijf?! Dat is een kwestie van plannen, voorbereiden en keuzes maken….
en vooral hard werken :) !!